Detail předmětu
Praktická angličtina 3
FEKT-BPC-PA3Ak. rok: 2022/2023
Kurz angličtiny zaměřený na rozvoj řečové dovednosti čtení, poslechu, mluvení a psaní s důrazem na osvojování jazykových prostředků a slovní zásoby od úrovně B2 k úrovni C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). Vychází z učebních materiálů a požadavků mezinárodní zkoušky Cambridge Advanced English (CAE).
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Absolvent předmětu
- se dokáže účastnit rozhovoru natolik plynule a spontánně, že může vést běžný rozhovor s rodilými mluvčími a udržovat s nimi vztahy, aniž by to některého z účastníků komunikace stálo nepřiměřené úsilí;
- se dokáže aktivně zapojit do rutinních i méně rutinních formálních diskusí;
- dokáže porozumět diskusi týkající se záležitostí spojených s jeho/jejím oborem a dopodrobna pochopit, které myšlenky mluvčí zdůrazňuje;
- dokáže přispět svými názory, vysvětlit a obhájit je, zhodnotit alternativní návrhy, formulovat hypotézy a na hypotézy reagovat.
Písemný projev:
Absolvent předmětu
- dokáže v písemné formě účinně podávat informace i vyjádřit své názory a dokáže na podobná sdělení reagovat;
- dokáže napsat formální dopisy různých typů, zprávu, kritiku a článek.
Poslech s porozuměním:
Absolvent předmětu
- dokáže porozumět hlavním myšlenkám propozičně i jazykově složité řeči týkající se jak konkrétních, tak abstraktních témat ve spisovném jazyce, včetně odborných diskusí ve svém oboru;
- dokáže rozumět delší promluvě a složité argumentaci, pokud jde o téma, které dostatečně zná, a pokud je postup přednášky výrazně signalizován explicitními prostředky.
Čtení s porozuměním:
Absolvent předmětu
- dokáže číst do značné míry samostatně, přičemž používá techniku a rychlost čtení odpovídající různým textům a účelům;
- se dobře orientuje při výběru příručních materiálů;
- má rozsáhlou funkční „čtecí“ slovní zásobu, ale může mít problémy s málo častými idiomatickými spojeními.
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Mezi upřednostňované přístupy a metody patří komunikační metoda a přístup založený na úkolech s využitím multimediálních vyučovacích prostředků.
Způsob a kritéria hodnocení
Bodové hodnocení předmětu:
Semestrální test: jazykové prostředky (max. 40b., min. 24b., jeden řádný termín, jeden opravný termín).
Zkouška: poslech (max.30b., min. 15b.), čtení (max. 30b., min. 15b.).
Podmínkou úspěšného zakončení předmětu je splnění každé části alespoň na min. počet bodů.
Osnovy výuky
2. Předložkové výrazy, předložky za podstatnými jmény, přídavnými jmény a slovesy; frázová slovesa; homonyma
3. Vyjadřování přání a preference; idiomy
4. Modální slovesa; předpony, přípony; jazyk akademické angličtiny: korespondence
5. Vztažné věty; konotace
6. Účelové věty, přípustkové věty, příčinné věty a spojovací výrazy; jazyk akademické angličtiny: zpráva
7. Participium; slovotvorba
8. Přítomné a předpřítomné časy; metafory
9. Minulé a předminulé časy; jazyk akademické angličtiny: kritika
10. Vyjadřování budoucnosti
11. Nepřímá řeč
12. Slovesa s infinitivem s/bez “to” a gerundiem; jazyk akademické angličtiny: článek
Konverzační témata:
1. Kulturní život
2. Společnost
3. Média
4. Vzdělávání a svět práce
5. Věda a technika
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BPC-AEI bakalářský 2 ročník, zimní semestr, povinný
- Program AJEI-H bakalářský
obor H-AEI , 2 ročník, zimní semestr, povinný
- Program BIT bakalářský 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
- Program BIT bakalářský 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
- Program IT-BC-3 bakalářský
obor BIT , 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Elearning