Detail předmětu
Bakalářský projekt A1
FA-BP1Ak. rok: 2022/2023
Ateliérová tvorba je hlavním a nosným prostředkem výuky architektury. Je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Bakalářský projekt má prokázat jejich nabytí na srovnatelném zadání. V případě BP1 se navíc jedná o zpracování architektonické studie dle zadání s respektováním principů ochrany kulturního dědictví.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
- student se tak odborně připraví na specifickou činnost projektanta - architekta v oblasti památkové péče a ochrany kulturního dědictví.
- student si dle konkrétního typu zadání rovněž osvojí principy řešení území s odpovídajícími provozními, konstrukčními a urbanistickými vazbami
- student bude znát základní normové požadavky pro navrhování staveb a bude schopen je aplikovat v návrhu
- student si osvojí schopnosti pro vypracování dokumentace architektonické, případně urbanistické studie
- student bude schopen adekvátně volit konstrukční systém, vhodný pro danou navrhovanou stavbu či soubor staveb
- student bude - s ohledem na specifičnost památkové péče a ochrany historického stavebního fondu - schopen pochopit kontext místa a reagovat na něj ve svém návrhu
Obhajobou práce připravené v předmětu student prokáže schopnost navrhovat stavby jakékoli typologické povahy jako zaměstnanec projekční kanceláře.
Prerekvizity
Pro úspěšné zvládnutí bakalářského projektu se přepokládají osvojené znalosti v obecné typologii, navrhování obytných staveb, staveb přechodného ubytování, veřejných staveb, staveb výrobních, dále v problematice památkové péče a v oblasti interiérové tvorby architektonického prostoru a schopnost praktické aplikace.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. Rozpracování konceptu – širší vztahy
3. Rozpracování konceptu – provozní schéma
4. Rozpracování konceptu – provozní schéma
5. Rozpracování konceptu – provozní schéma - 1. kritika
6. Rozpracování konceptu – architekt. řešení
7. Rozpracování konceptu – architekt. řešení
8. Rozpracování konceptu –výsledná prezentace památky,
9. Rozpracování konceptu – technické řešení – 2. kritika
10. Rozpracování konceptu – technické řešení
11. Grafika, adjustace projektu
12. Závěr, odevzdání BP
Učební cíle
Zároveň BP zpracovaný a obhájený adekvátně svému významu prezentuje připravenost studenta případně postoupit do dalšího stupně své odborné přípravy, do NSP.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Konkrétní termíny výše uvedené povinné výuky, případně další povinnou účast nad její rámec, může podrobněji specifikovat vedoucí práce v zadání. Zadání musí být zveřejněno na Intranetu FA současně se zveřejněním anotací témat (před registrací studentů).
Základní literatura
Norbert-Schulz, Ch.: Genius loci (CS)
Pavlík: Regenerace historických budov, sídel a krajiny (CS)
Pavlík: Regenerace historických budov, sídel a krajiny (CS)
související normy, předpisy, vyhlášky (CS)
V. Girsa a kol.: Předprojektová příprava a projetková dokumentace v procesu péče o stavební památky, NPÚ 2004 (CS)
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Ateliér
Vyučující / Lektor