Detail předmětu
Multimédia (v angličtině)
FIT-MULeAk. rok: 2022/2023
Definice multimédií, přehled periferních zařízení, multimédia a zpracování signálu, signálové procesory, "case study" návrhu systému se signálovým procesorem, Windows API pro práci se zvukem, videosignálem a obrazovým rastrem, formáty dat pro obraz a zvuk, digitalizace a kódování obrazu a zvuku, komprese obrazu, komprese videa, komprese zvuku, rozhraní DirectX pro rastrové operace, rozhraní DirectX pro zvuk, rozhraní OpenGL pro rastrové operace, programátorská rozhraní pro programování multimediálních aplikací.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Nabízen zahraničním studentům
Výsledky učení předmětu
Studenti se naučí hledat si partnery do týmu, řešit týmové projekty a veřejně obhajovat výsledky práce. Zdokonalí se v praktickém užívání programátorských a ladících nástrojů jakož i v praktickém užívání programovcího jazyka C/C++.
Prerekvizity
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
- Introduction, Compression techniques (7. 2. 2023, slides, slides)
- Filtering (14. 2. 2023, slides)
- Sound interfaces (21. 2. 2023, slides)
- Image formats (28. 2. 2023, slides)
- Video formats (7. 3. 2023, slides)
- Audio formats (14. 3. 2023, slides)
- Signal processing (21. 3. 2023)
- Multimedia frameworks (28. 3. 2023, slides)
- Compression fundamentals + midterm test (4. 4. 2023, slides)
- Vulkan (11. 4. 2023)
- OpenGL (18. 4. 2023, slides)
- Project defenses (25. 4. 2023)
- Conclusions (2. 5. 2023)
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Prerekvizity a korekvizity
- doporučená prerekvizita
Základy počítačové grafiky
Základní literatura
Simon, R. J.: Multimedia & ODBC API Bible, Watte Group Press, Carte Madera, CA, USA, 1996, ISBN 1-57169-011-5
Doporučená literatura
Iain E. G. Richardson. H.264 and MPEG-4 Video Compression: Video Coding for Next-generation Multimedia. John Wiley & Sons, 2003. ISBN 978-0-470-86960-7
IEEE Multimedia, IEEE, USA - série časopisů - různé články (CS)
IEEE Multimedia, IEEE, USA – various articles (EN)
John Watkinson. The MPEG Handbook. CRC Press, 2012. ISBN 978-1-136-02898-6
Oney, W.: Systems Programming for Windows, Microsoft Press, Redmond, WA, USA, 1996, ISBN 1-55615-949-8 (CS)
Oney, W.: Systems Programming for Windows, Microsoft Press, Redmond, WA, USA, 1996, ISBN 1-55615-949-8 (EN)
Simon, R. J.: Multimedia & ODBC API Bible, Watte Group Press, Carte Madera, CA, USA, 1996, ISBN 1-57169-011-5
Wodaski, R.: Multimedia Madness, SAMS Publishing, Carmel, IN, USA, 1992, ISBN 0-672-30249-7
Wodaski, R.: PC Video Madness, SAMS Publishing, Carmel, IN, USA, 1993, ISBN 0-672-30322-1
Wodtke, M.: Mind Over Media, McGraw-Hill, New York, USA, 1993, ISBN 0-07-067633-X
Yun Q. Shi, Huifang Sun. Image and Video Compression for Multimedia Engineering: Fundamentals, Algorithms, and Standards. CRC Press, 1999. ISBN 978-1-4200-4979-8
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Projekt
Vyučující / Lektor
Cvičení na počítači
Vyučující / Lektor
Osnova
Úvodní laboratorní cvičení, seznámení s pomůckami (0. cvičení)
- Návrh zvukových filtrů a jejich realizace
- Komprese JPEG - nastavení koeficientů DCT
- Multimediální frameworky
- Rastrové operace ve fragment shaderu
- OpenGL
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
- Introduction, Compression techniques (7. 2. 2023, slides, slides)
- Filtering (14. 2. 2023, slides)
- Sound interfaces (21. 2. 2023, slides)
- Image formats (28. 2. 2023, slides)
- Video formats (7. 3. 2023, slides)
- Audio formats (14. 3. 2023, slides)
- Signal processing (21. 3. 2023)
- Multimedia frameworks (28. 3. 2023, slides)
- Compression fundamentals + midterm test (4. 4. 2023, slides)
- Vulkan (11. 4. 2023)
- OpenGL (18. 4. 2023, slides)
- Project defenses (25. 4. 2023)
- Conclusions (2. 5. 2023)
Elearning