Detail předmětu
Programování v Pythonu – Data Science
FSI-VPDAk. rok: 2025/2026
Studenti budou s využitím programovacího jazyka Python a jeho knihoven, řešit úlohy z oblasti Data Science.
Student bude seznámem s ekosystémem aplikací a prostředků vývoje v Pythonu pro různé úlohy v oblasti Data Science.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Výuka běží podle týdenních plánů. Účast na cvičeních je povinná. Způsob nahrazení zameškaných cvičení je plně v kompetenci vyučujícího.
Učební cíle
Po úspěšné zvládnutí předmětu budou studenti schopni využít znalosti v praktických oblastech Data Science. Hlavním cílem datových specialistů je vyčistit a analyzovat velká data.
Studijní opory
VANDERPLAS, J., Python Data Science Handbook: Essential Tools for Working with Data, 978-1098121228, 2023
GÉRON, A., Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn, Keras, and TensorFlow: Concepts, Tools, and Techniques to Build Intelligent Systems, 2022, 978-1098125974
Základní literatura
VANDERPLAS, Jacob T., [2017]. Python data science handbook: essential tools for working with data. Beijing: O'Reilly. ISBN 978-1-4919-1205-8. (EN)
VANDERPLAS, Jacob T., [2017]. Python data science handbook: essential tools for working with data. Beijing: O'Reilly. ISBN 978-1-4919-1205-8. (EN)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
P2: Pokročilé metody strojového učení. Kombinace učících algoritmů. Učení v multirelačních datech. Dolování v grafech a sekvencích.
P3: Big data analytics. Teorie strojového učení Bias-varinace tradeoff. Modely učení. Vizualizace dat.
P4: Hledání častých vzorů a asociačních pravidel: algoritmus Apriori; alternativy; časté vzory v multirelačních datech. Detekce odlehlých bodů.
P5: Dobývání znalostí z vybraných typů dat: dolování v textu, dolování v temporálních a časově prostorových datech, dobývání znalostí z webu, biologické vědy a bioinformatika.
Cvičení s počítačovou podporou
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Seznámení s prostředím.
2.-12. Projektovou formou reflektuje cvičení obsah přednášek (4 projekty i s obhajobou, checkpointy).
13. Prezentace projektů, opakování, konzultace.