Course detail
Animation
FSI-YANAcad. year: 2025/2026
Not applicable.
Language of instruction
Czech
Number of ECTS credits
4
Mode of study
Not applicable.
Guarantor
Entry knowledge
Rules for evaluation and completion of the course
Aims
Study aids
Not applicable.
Prerequisites and corequisites
Not applicable.
Basic literature
KALBAG, Asha a PUNTER, Russell. Počítačová grafika a animace. Bratislava: Príroda, 2001. ISBN 80-07-00661-3. (CS)
BLAIN, John M. The complete guide to Blender graphics: computer modeling & animation. Seventh edition. Boca Raton: CRC Press, 2022. ISBN 978-1-032-12167-3. (EN)
BLAIN, John M. The complete guide to Blender graphics: computer modeling & animation. Seventh edition. Boca Raton: CRC Press, 2022. ISBN 978-1-032-12167-3. (EN)
Recommended reading
VILLAR, Oliver. Learning Blender: a hands-on guide to creating 3D animated characters. Second edition. Boston: Addison-Wesley, 2017. ISBN 978-0-13-466346-3. (EN)
Classification of course in study plans
Type of course unit
Computer-assisted exercise
52 hod., compulsory
Teacher / Lecturer
Syllabus
- Základní pojmy v animaci a seznámení s klasickou animací.
- Digitální obraz a jeho aplikace.
- Principy počítačové animace.
- Seznámení se s animováním v dostupných softwarech (3ds max, Blender, Unity, Unreal Engine).
- Cvičení, animování v softwarech.
- Animace ve virtuální realitě.
- Real-time animace.