Course detail

Studio of Virtual Creativity III

FSI-YV3Acad. year: 2025/2026

Not applicable.

Language of instruction

Czech

Number of ECTS credits

8

Mode of study

Not applicable.

Entry knowledge

Rules for evaluation and completion of the course

Aims

Study aids

Not applicable.

Prerequisites and corequisites

Not applicable.

Basic literature

AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Design thinking. Lausanne: La Vergne: AVA ; Distributed in the USA & Canada by Ingram Publisher Services, 2010, ISBN 978-2-940411-17-7.   (EN)
JELENČÍK, Branislav. Podpora kreativity a inovatívnosti....alebo, ak nápad neprichádza. Bratislava. Spektrum STU, 2020. ISBN 978-80-227-5005-9. (CS)
KALBAG, Asha a PUNTER, Russell. Počítačová grafika a animace. Bratislava: Príroda, 2001. ISBN 80-07-00661-3. (CS)
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010, ISBN 978-80-7363-314-1.   (CS)

Recommended reading

FUCHS, Philippe; MOREAU, Guillaume a GUITTON, Pascal. Virtual reality. 1. Boca Raton, Fla: CRC Press, 2011. ISBN 9780203802953. (EN)
VILLAR, Oliver. Learning Blender: a hands-on guide to creating 3D animated characters. Second edition. Boston: Addison-Wesley, 2017. ISBN 978-0-13-466346-3. (EN)
WHITAKER, Amy. Kreativní myšlení: vybojujte si tvůrčí prostor ve světě rozvrhů, rozpočtů a šéfů. Přeložil Petr SUMCOV. Praha: Dobrovský, 2017. Knihy Omega. ISBN 978-80-7390-574-3. (CS)

Classification of course in study plans

  • Programme B-VKP-P Bachelor's 3 year of study, summer semester, compulsory

  • Programme C-AKR-P Lifelong learning

    specialization CLS , 1 year of study, summer semester, elective

Type of course unit

 

Studio work

104 hod., compulsory

Teacher / Lecturer

Syllabus

  • Komplexní multimediální prezentace produktu.
  • Pochopení podstaty funkce vybraného produktu.
  • Grafické portfolio zadaného produktu.
  • Digitální modely a vizualizace.
  • Virtuální procesy a virtuální prezentace.
  • Lidský faktor a marketing.
  • Závěrečná komplexní multimediální prezentace produktu.
  • Obhajoba zadaného úkolu.