Course detail
Studio of Virtual Creativity III
FSI-YV3Acad. year: 2025/2026
Not applicable.
Language of instruction
Czech
Number of ECTS credits
8
Mode of study
Not applicable.
Guarantor
Entry knowledge
Rules for evaluation and completion of the course
Aims
Study aids
Not applicable.
Prerequisites and corequisites
Not applicable.
Basic literature
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Design thinking. Lausanne: La Vergne: AVA ; Distributed in the USA & Canada by Ingram Publisher Services, 2010, ISBN 978-2-940411-17-7. (EN)
JELENČÍK, Branislav. Podpora kreativity a inovatívnosti....alebo, ak nápad neprichádza. Bratislava. Spektrum STU, 2020. ISBN 978-80-227-5005-9. (CS)
KALBAG, Asha a PUNTER, Russell. Počítačová grafika a animace. Bratislava: Príroda, 2001. ISBN 80-07-00661-3. (CS)
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010, ISBN 978-80-7363-314-1. (CS)
JELENČÍK, Branislav. Podpora kreativity a inovatívnosti....alebo, ak nápad neprichádza. Bratislava. Spektrum STU, 2020. ISBN 978-80-227-5005-9. (CS)
KALBAG, Asha a PUNTER, Russell. Počítačová grafika a animace. Bratislava: Príroda, 2001. ISBN 80-07-00661-3. (CS)
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010, ISBN 978-80-7363-314-1. (CS)
Recommended reading
FUCHS, Philippe; MOREAU, Guillaume a GUITTON, Pascal. Virtual reality. 1. Boca Raton, Fla: CRC Press, 2011. ISBN 9780203802953. (EN)
VILLAR, Oliver. Learning Blender: a hands-on guide to creating 3D animated characters. Second edition. Boston: Addison-Wesley, 2017. ISBN 978-0-13-466346-3. (EN)
WHITAKER, Amy. Kreativní myšlení: vybojujte si tvůrčí prostor ve světě rozvrhů, rozpočtů a šéfů. Přeložil Petr SUMCOV. Praha: Dobrovský, 2017. Knihy Omega. ISBN 978-80-7390-574-3. (CS)
VILLAR, Oliver. Learning Blender: a hands-on guide to creating 3D animated characters. Second edition. Boston: Addison-Wesley, 2017. ISBN 978-0-13-466346-3. (EN)
WHITAKER, Amy. Kreativní myšlení: vybojujte si tvůrčí prostor ve světě rozvrhů, rozpočtů a šéfů. Přeložil Petr SUMCOV. Praha: Dobrovský, 2017. Knihy Omega. ISBN 978-80-7390-574-3. (CS)
Classification of course in study plans
Type of course unit
Studio work
104 hod., compulsory
Teacher / Lecturer
Syllabus
- Komplexní multimediální prezentace produktu.
- Pochopení podstaty funkce vybraného produktu.
- Grafické portfolio zadaného produktu.
- Digitální modely a vizualizace.
- Virtuální procesy a virtuální prezentace.
- Lidský faktor a marketing.
- Závěrečná komplexní multimediální prezentace produktu.
- Obhajoba zadaného úkolu.